Friday 28 February 2014

on
Assalamualaikum,

Admin nak share sedikit info untuk pengguna bitcoin dan bakal pengguna bitcoin tentang Mt.Gox yang telah digodam dan kerugian dianggarkan mencapai 350 Juta USD.

bagi yang nak baru tahu tu Apa itu MtGox?
MtGox atau "Mount Gox" merupakan sebuah syarikat yang menawarkan pertukaran matawang dan syarikat ini mengutamakan bitcoin sebagai matawang utama mereka.

Admin terperasan bila buka email tadi ada notification dari mtgox..mengatakan bahawa admin baru login. sedangkan admin tak perah login pun.

This is an email notification that your MtGox account has been logged-in to successfully.
Login Details:Account ID: bypasser11IP Address: 31.204.153.94User Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET4.0C; .NET4.0E)Connection Time: 2014-02-17 12:57:56 GMT
The purpose of this email is to keep you notified about account activity.Thank you for using MtGox and keeping your account secure.

Admin cuba mendapatkan seberapa maklumat yang admin dapat dan disahkan bahawa MtGox digodam. Pada 25 Februari yang lalu, website Mt.Gox ditutp dengan tiba-tiba dan nampak dari situ juga majoriti akaun Mt.Gox dilogin.
Setelah Admin Mt.Gox Didesak oleh para perusuh , beliau menyatakan beliau sedang menyelesaikan isu ini sehingga sekarang.

February 26th 2014
Dear MtGox Customers,
As there is a lot of speculation regarding MtGox and its future, I would like to use this opportunity to reassure everyone that I am still in Japan, and working very hard with the support of different parties to find a solution to our recent issues.
Furthermore I would like to kindly ask that people refrain from asking questions to our staff: they have been instructed not to give any response or information. Please visit this page for further announcements and updates.
Sincerely,
Mark Karpeles
 Hal ini menyebabkan harga Bitcoin turun mendadak seperti yang dicartakan dibawah.


Sumber mengatakan bahawa sebahagian besar bitcoin dari Mt.Gox di godam dan syarikat tersebut dalam ambang kemerosotan dan bakal bankrap pada bila-bila masa.
Nampaknya rugi ler sesiapa yang masuk benda nie dulu.. nasib baik admin x jadi masuk sebab kena provide info.

0 comments:

Post a Comment